Ai făcut ITP-ul mașinii în alt stat UE. Ce faci la întoarcerea în țară
Autor: Simona Haiduc
Data actualizării:
Data publicării:
Un detaliu pe care unii îl știu, dar alții nu
Un detaliu pe care unii îl știu, dar alții nu
La nivel european nu există o legislație comună privind efectuarea Inspecției Tehnice Periodice (ITP) a mașinii. Fiecare stat membru are reguli proprii, ce trebuie respectate când se solicită un astfel de serviciu de către proprietarii de autoturisme, fie că sunt cetățeni ai acelei țări sau ai alteia. Dar trebuie știute câteva detalii.

Astfel, Registrul Auto Român (RAR) arată că posesorii de autovehicule care vor să facă în străinătate ITP-ul mașinii înmatriculate în România ar trebui să solicite firmei de asigurări cu care colaborează mai multe lămuriri privind recunoașterea inspecțiilor tehnice periodice făcute în afara granițelor, în cazul unui accident auto.

Asta, deoarece, în funcție de asigurător și de situație, s-ar putea pune problema, în cazul unui accident provocat de o mașină fără ITP, ca despăgubirile să nu fie plătite.

„Având în vedere faptul că, la acest moment, nu există o soluție europeană agreată și general valabilă cu privire la efectuarea ITP, la revenirea în România, vehiculul va trebui să fie supus efectuării ITP în cadrul unei stații autorizate sau a unei reprezentanțe teritoriale RAR, în baza legislației naționale, deoarece vehiculul respectiv nu va figura înregistrat cu ITP valabilă în baza națională de date (cu toate implicațiile legale), chiar dacă dovada privind efectuarea ITP emisă de alt stat membru este încă în termen de valabilitate”, subliniază RAR.

Citește și ITP-ul mașinilor. Inspecția tehnică se poate face DOAR AȘA

Din 2018, în cazul expirării ITP-ului unei mașini, potrivit Codului rutier, înmatricularea acesteia este suspendată automat. Cei care circulă cu o astfel de mașină riscă atât o amendă pentru lipsa ITP-ului valabil, cât și una pentru condusul în timpul suspendării înmatriculării, ceea ce ar putea însemna o amendă maximă de 5.800 de lei (40 de puncte-amendă), amintește Avocatnet.

Mașinile de uz personal, adică nu cele folosite pentru transportarea persoanelor sau mărfurilor, trebuie să facă inspecția o dată la doi ani. Există totuși o excepție, și anume este vorba despre mașinile cu vârsta de peste 12 ani, deținătorii acestora fiind nevoiți să le prezinte la ITP anual.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

România a importat mai multe gaze naturale

În orice caz, așa reiese din datele statistice oficiale. 

În Japonia, AI prezice ce angajați vor demisiona

Companiile japoneze se străduiesc să-și protejeze...

FMI cere Germaniei să cheltuiască mai mult

În schimb, Franța și Italia au fost îndemnate să fie mai...

Bitcoin a efectuat a patra sa înjumătățire

Bitcoin și-a finalizat vineri "înjumătățirea", un...

Ştirile dimineţii. Veşti bune pentru români

Ştirile dimineţii, 20 aprilie 2024. 

Oficialii Nissan, pesimişti cu privire la profitul anual

Nissan a înrăutăţit estimările anuale de profit.

Tesla recheamă mii de modele Cybertruck în service

Cunoscutul producător de mașini electrice, deținut de...

Benzină și motorină. Guvernul ungar vrea să umble la prețuri

Subiectul figurează pe agenda de săptămâna viitoare a...


pixel