Amendă uriașă pentru o companie care a mințit că vinde haine anti-COVID-19. Ce promiteau consumatorilor
Autor: Dana Mihai
Data publicării:
Amendă uriașă pentru o companie care a mințit că vinde haine anti-COVID-19. Ce promiteau consumatorilor
Amendă uriașă pentru o companie care a mințit că vinde haine anti-COVID-19. Ce promiteau consumatorilor
O firmă din Australia de îmbrăcăminte sportivă a fost amendată cu 2,6 milioane de lire sterline (5 milioane de dolari australieni) pentru că a pretins că hainele sale au "eliminat" și oprit răspândirea virusului COVID-19.

Lorna Jane a anunțat că hainele sale foloseau "o tehnologie revoluționară" numită LJ Shield pentru a preveni "transferul tuturor agenților patogeni".

Cu toate acestea, într-o hotărâre, un judecător a declarat că anunțul companiei a fost "exploziv, prădător și periculos".

Lorna Jane a declarat că a acceptat hotărârea instanței.

Compania a susținut că a fost indusă în eroare de propriul furnizor.

"Un furnizor de încredere ne-a vândut un produs care nu a funcționat așa cum a promis.", a declarat directorul executiv al Lorna Jane, Bill Clarkson.

"Ne-au făcut să credem că tehnologia din spatele LJ Shield era vândută în mai multe țări, în Australia, SUA, China și Taiwan și că era atât antibacteriană, cât și antivirală. Am crezut că vindem un beneficiu clienților noștri.", a mai spus acesta.

China. În portul Qingdao așa ceva nu a mai fost NICIODATĂ VIDEO

Acțiunea în justiție a fost inițiată de Comisia australiană pentru concurență și consumatori (ACCC) după ce Lorna Jane a început să comercializeze îmbrăcămintea în iulie anul trecut, în timpul pandemiei COVID-19.

Într-o hotărâre publicată astăzi, un judecător de la o instanță federală a constatat că Lorna Jane "a dat impresia consumatorilor că are o bază științifică sau tehnologică rezonabilă" când a făcut acele declarații, iar ea nu avea niciuna.

Instanța a amendat compania "pentru că a făcut declarații false și înșelătoare pentru consumatori și a indus publicul în eroare".

Compania a recunoscut, de asemenea, că fondatoarea sa, Lorna Jane Clarkson, care este și director de creație, a autorizat și aprobat materialele promoționale ale vestimentației sportive LJ Shield și a făcut personal unele declarații false într-un comunicat de presă și într-un videoclip pe Instagram.

Săptămâna trecută, compania a fost, de asemenea, amendată cu 40.000 de dolari australieni de către autoritatea de reglementare a medicamentelor Therapeutic Goods Administration pentru "presupusa publicitate ilegală" în legătură cu COVID-19

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Creştere a ratei şomajului la nivel naţional

Rata şomajului înregistrată în evidenţele ANOFM în luna...

Bugetele C.E. Oltenia, Romarm şi IOR, aprobate de Guvern

Decizii importante ale Guvernului României, în şedinţa...

Zara, sursă de inspiraţie pentru cei de la H&M

Noua conducere a H&M se inspiră din strategia...

OUG pentru scăderea prețului gazelor naturale

Guvernul României a adoptat o nouă Ordonanță de Urgență...

Ajutoare de urgenţă acordate de Guvern

Pe agenda şedinţei de Guvern de joi se află şi o...

ALROSA a vândut o parte din diamantele sale statului rus

Acțiunile ALROSA au crescut pe fondul informației că...

Rheinmetall, investiție 63 de milioane de euro în Ungaria

Kristóf Szalay-Bobrovniczky, ministrul Apărării din...

Prețul unei clasice genți Chanel a spart pragul de 10.000 €

O geantă clasică a casei de modă Chanel, un model cu...

Moderna primește 750 milioane de dolari de la Blackstone

Moderna a anunțat că divizia ”Știința vieții” de la...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel