Cât câștigă România din impozitarea multinaționalelor
Autor: Matei Ion
Data publicării:
România ar putea beneficia de taxarea multinaționalelor
România ar putea beneficia de taxarea multinaționalelor
România ar putea să beneficieze de o parte din profitul giganţilor din tehnologie, obţinut prin vânzările pe care le fac în România, în urma implementării pachetului fiscal global anti-BEPS, relatează Ziarul Financiar citat de Mediafax.

BEPS este acronimul de la Base Erosion and Profit Shifting, adică fe­no­menul de „erodare a bazei impo­za­bile şi transferul profiturilor“. Noua legisla­ţie fis­cală ar trebui să devină operaţională din 2023.

„Fiind o ţară consumatoare de bunuri şi pro­duse online, pentru anumite produse fiind chiar o piaţă de desfacere importantă, ne aşteptăm că România să beneficieze de aceste pre­vederi, în sensul că ar putea primi prin alo­ca­re o parte din profitul rezidual“, a ex­plicat Teodora Alecu, director con­sul­tanţă fiscală al firmei de audit şi consultanţă KPMG.

Pe 1 iulie 2021, 130 de state s-au pus de acord pentru reformarea sistemului fiscal inter­naţional, discuţiile fiind iniţiate de sta­tele din G7 (Canada, Franţa, Germania, Italia, Japonia, Marea Britanie şi SUA), sub egida Organizaţiei pentru Cooperare şi Dez­voltare Economică (OECD).

ACORD ISTORIC. Taxarea cu 15% a multinaționalelor. Cât va câștiga UE

Despre acest pachet de măsuri anti-BEPS se discută încă din 2016, însă abia în luna octombrie a acestui an se va definitiva o me­todologie de aplicare a acestora şi noua le­gis­laţie va intra în vigoare din 2023. Iniţia­tiva a venit în contextul în care marile com­panii ale lumii, în special cele din domeniul teh­nologiei, cum sunt Google, Apple, Face­book sau Amazon îşi vând produsele în foar­te multe state, însă nu plătesc taxe acolo unde generează profiturile.

„Tradiţional, profiturile se înregistrează şi se impozitează de peste 100 de ani acolo unde este înregistrată societatea. Anvergura vânzărilor online a făcut să se dezbată nevoia de a schimba modul de impozitare, dând greu­ta­te şi locului unde se află fizic consumatorul, adică piaţa care, prin achi­zi­ţie, generează de fapt veniturile. Unele ţări europene chiar erau în proces de modificare a fiscalităţii tran­zacţiilor digitale“, a mai spus Teodora Alecu.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Schimbări la vârful Allianz-Țiriac Pensii Private

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Preţul cafelei nu va scădea prea curând. Care sunt motivele

Veşti proaste pentru iubitorii cafelei.

Valoarea acordului Aramco - FIFA, pusă la secret

FIFA a anunţat acordul global cu Aramco.

Programul magazinelor Carrefour de 1 Mai şi Paşte 2024

Programul magazinelor Carrefour în perioada...

BHP vrea să ”aprindă” întreaga industrie a cuprului

Anglo American a confirmat primirea unei oferte de...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel