IMM Plus. Veştile aşteptate de antreprenori: Cum se acordă sprijinul şi sumele alocate
Ministerul Finanţelor...
În anii ’50, compania Ford avea un singur model în clasa medium-price, anume Mercury, în timp ce principalii competitori General Motors si Chrysler, aveau câte trei: Pontiac, Oldsmobile, Buick, respectiv Dodge, DeSoto, Chrysler. Așa că Ford și-a propus să echilibreze situația și să iasă pe piață cu un model nou, care să concureze direct cu mărcile acestor competitori.
Apple tună și fulgeră împotriva Comisiei Europene. Ce-i reproșează
Banii nu erau o problemă deoarece compania venea după un succes frumos cu Ford Thunderbird, care îi umpluse conturile, așa că situația părea foarte favorabilă pentru lansarea lui Edsel, un model “revoluționar”, după cum spuneau oficialii firmei. Doar că planurile optimiste, cu vânzări previzionate de 200.000 de bucăți în primele 6 luni, s-au dovedit complet nerealiste. Publicul american n-a validat Edsel-ul, vânzările au fost submediocre și întregul proiect a fost stopat fără prea mari regrete în 1959.
Ce n-a mers? Unii spun că principalul motiv a fost chiar numele mașinii, ales după prenumele singurului fiu al fondatorului companiei, Henry Ford. Cu siguranță, Edsel nu era un nume extraordinar pentru un automobil, dar nici concurența nu stătea mai bine la acest capitol, cu Oldsmobile (mașina pentru bătrâni) sau Pontiac (numele unui șef de trib indian). Motivele eșecului au fost de fapt altele.
În primul rând, înainte de lansare s-au creat așteptări exagerate legate de acest model. Se vorbea despre o mașină care va marca o piatră de hotar în industria auto, dar nu se dădeau amănunte, strategia era ca totul să fie învăluit în mister.
Așadar, campania publicitară agresivă începută în primăvara lui 1957, sub sloganul “The Edsel is coming”, nu înfățișa mașina în sine, ci doar câte un detaliu al caroseriei. Iar dealerilor le era strict interzis să dezvăluie vreo informație despre mașină, sub amenințarea încetării colaborării. În schimb, era promovată intens ziua de 4 septembrie 1957, așa-numita “E-Day”, când modelul urma să fie prezentat publicului. Dar când această zi a venit, în sfârșit, publicul n-a găsit ceea ce aștepta. Ultra-lăudatul Edsel era o mașină oarecum banală, care suferea din mai multe puncte de vedere.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Ministerul Finanţelor...
Cifrele zilei de la...
Nissan a înrăutăţit estimările anuale de profit.
Noi liste cu dosare aprobate...
Banca Națională a României a...
Cunoscutul producător de mașini electrice, deținut de...
Autoritățile ungare au anunțat...
Puterile G7 sunt hotărâte să...
Răspunsul Israelului la atacul...
Este concluzia unui studiu care...
Situaţia dificilă din punct de...
Oficialii nord-coreeni s-au...
Subiectul figurează pe agenda de săptămâna viitoare a...
Prețul cuprului a atins vineri...
Marile platforme de retail...
O decizie adoptată la cererea...
Banca Centrală Europeană este...
Grupul din California a...
Israelul a venit cu un răspuns...
Platforma a anunțat joi nu va...
Este vorba despre unul dintre cei mai mare dezvoltatori...
Economia regiunilor Orientului...
Grupaj de ştiri.