CFR, proiect pilot pentru emiterea și verificarea biletelor
Autor: DCBusiness Team pe 14 sep, 21:39 | Articole recomandate

CFR face un pas către era digitală

CFR Călători implementează de miercuri, în cadrul acţiunilor desfăşurate pentru creşterea gradului de digitalizare, un proiect pilot prin care este facilitată verificarea/validarea şi emiterea legitimaţiilor de călătorie în tren prin intermediul dispozitivelor mobile.

Personalul de tren va fi dotat cu dispozitive compuse din aparate mobile dotate cu NFC (pentru plata cu card contactless) şi capabilităţi de scanare codurilor de bare/coduri QR, precum şi imprimante termice pentru tipărirea biletelor.Soluţia implementată cuprinde asigurarea transmisiei de date (între dispozitivele mobile şi arhitectura centrală a sistemului), soluţie MDM (de management şi securizare a flotei de dispozitive) şi software de emitere şi validare a biletelor la bordul trenurilor, ca parte integrantă a sistemului de emitere electronică XSell, utilizat în prezent de CFR Călători.Pentru realizarea de tranzacţii prin utilizarea instrumentelor electronice de plată contactless s-a încheiat un protocol de colaborare pentru testarea aplicaţiei software, Alpha PhonePOS, pusă la dispoziţie de Alpha Bank România, prima aplicaţie Tap to Phone lansată de o bancă pe piaţa locală."Proiectul reprezintă o etapă a digitalizării şi automatizării proceselor interne comerciale ale CFR Călători, respectându-se totodată recomandările OMS privind reducerea plăţilor în numerar în contextul pandemiei COVID 19", se menţionează în comunicat.

Trenul Gara de Nord-Otopeni nu va circula dimineața. Când se ridică restricția și care sunt variantele de transport

În primă etapă, proiectul pilot cuprinde cele 60 de trenuri de pe ruta Bucureşti Nord - Aeroport Henri Coandă şi retur, unde călătorii au la dispoziţie posibilitatea achiziţionării biletelor de călătorie în tren cu plata acestora cu orice tip de dispozitiv electronic de plată contactless (Mastercard sau Visa): card, telefon, ceas sau brăţară inteligentă. Ulterior, în maximum 45 de zile, soluţia va fi implementată la personalul de tren care deserveşte vagoanele de dormit şi cuşetă."Finalizarea implementării acestei soluţii la toate vagoanele de dormit şi cuşetă va asigura o servire mai rapidă, mai facilă a călătorilor în tren şi reducerea timpului limită stabilit, la achiziţionarea biletelor online la aceste vagoane, astfel încât călătorul să îşi poată procura/cumpăra bilete online la vagon cuşetă sau dormit până cu circa 15 minute înainte de plecarea trenului din staţia de îmbarcare", se mai arată în comunicat.


Articole recomandate Vezi toate articolele