Ce putem face pentru a ține pasul cu tranziția energetică. ACUE a prezentat rezultatele unui proiect privind eficientizarea
"Se lucrează, eu aş spune că Sibiu - Piteşti este prioritatea, să străpungem Carpaţii. (...) Este un proiect care e mai avansat decât Comarnic - Braşov sau Ploieşti - Braşov, cum o să arate varianta. Autostrăzi, da, dar să ştiţi că provocarea pentru acest minister nu o reprezintă doar autostrăzile. Acolo, ok, nu le-au făcut, dar ştiu să le înceapă foarte bine, că au proceduri de ani de zile. Ceea ce vreau (...) de la Ministerul Transporturilor este reforma companiilor de stat, care sunt multe şi sunt şi cu pierderi, şi avem acolo întreaga constelaţie de CFR-uri", a afirmat Cîţu, într-un interviu la Radio Guerrilla.
În acest context, premierul a anunţat că legea ce interzice întrăinarea acţiunilor şi activelor companiilor de stat va fi abrogată. "Vom abroga acea lege. Nu este vorba de o înstrăinare a acţiunilor. E vorba de o capitalizare, să atragem resurse. Nu avem resurse la buget pentru a capitaliza aceste companii la nevoile pe care le au pentru a se dezvolta. În schimbul unui capital, o parte a acţiunilor sunt tranferate către alţi acţionari. Se întâmplă peste tot în lume. Acolo unde am avut astfel de injecţii de capital şi s-a venit cu un management performant, s-au dezvoltat, au făcut angajări, au devenit profitabile. Strănii nu vor să cumpere orice, nu există riscul ăsta", a declarat Cîţu.
Citește și ELCEN. Nicușor Dan știe ce are de făcut: În cel mai fericit scenariu
"România nu a avut niciodată resursele necesare să dezvolte o companie mare. Cred că acest parteneriat pentru noi este câştigător. Noi trebuie să ne gândim cum dezvoltăm aceste companii, cum investim: punem noi banii sau atragem un partener. Ceea ce facem prin abrogarea legii nu înseamnă că mâine facem acest lucru. Este un semnal dat pieţei de capital că nu suntem o ţară care nu vrea investiţii străine", a explicat premierul.
"Am făcut o analiză şi, anul trecut şi anii precedenţi, existau tot felul de proiecte care erau puse în buget, exista şi un buget pentru ele şi nici atunci nu se întâmpla nimic, erau doar acolo. Repet, eu ţin şi la reforma companiilor de stat, pentru că avem acolo, pe lângă autostrăzi, avem companii, CFR, am început reforma la TAROM. TAROM este într-un plan de restructurare şi, din ce văd eu, se ţin de planul de restructurare, chiar dacă nu este cel mai confortabil plan de restructurare", a precizat Florin Cîţu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Banca Națională a României a...
BRD anunţă noi lucrări de mentenanţă a sistemelor...
Europa va relua extracția de...
Comisarul european Celine Gauer, responsabil în cadrul...
În vârstă de 31 și 29 de ani, Alexandre și Frédéric...
O reacție ce poate fi...
Răspunsul vine de la un...
Prețurile la cele două referințe de petrol au recuperat...
CEC Bank sărbătorește anul acesta 160 de ani de la...
Este vorba de miliardarul ceh Daniel Kretinsky care a...
Alstom este în „discuții...
Japonia nu se poate lăuda cu plaje întinse și însorite....
Privite, la început, ca o...
Grupaj de ştiri, 17 aprilie.
Bursa de Valori Bucureşti a...
Nouă înşelătorie de tip...
Vin vești proaste de la...
TikTok a primit un termen de 24...
Capitala Olandei ia măsuri...