TOATE contractele de muncă TREBUIE modificate
Autor: Matei Ion
Data publicării:
Procedura de schimbarea furnizorului de energie electricăm se simplifică
Procedura de schimbarea furnizorului de energie electricăm se simplifică
Contractele individuale de muncă au suferit câteva modificări săptămâna trecută, schimbări care au implicații importante.

Ordinul Ministerului Muncii și Protecției Sociale (MMPS) nr. 585/2021, publicat pe 20 iulie în Monitorul Oficial, a introdus în CIM datoria angajatorului “să informeze angajatul cu privire la obligația de a adera la un fond de pensii administrat privat” și menționarea unei scurte descrieri sau caracterizări a postului pentru firmele cu până la nouă salariați.

Prima noutate face referire la persoanele prevăzute la art. 30 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat. Această lege stabilește că persoanele în vârsta de până la 35 de ani trebuie să adere la un fond de pensii administrat privat, în timp ce persoanele de până în 45 de ani pot opta pentru aderarea la un astfel de fond, nefiind, însă, obligate să facă asta.

“În ceea ce privește includerea obligației angajatorului de a informa angajatul cu privire la obligația de a adera la un fond de pensii administrat privat, toate CIM-urile aflate în derulare trebuie modificate pentru a cuprinde această mențiune. Chiar dacă, în concret, informarea se va realiza doar în legătură cu salariații care sunt obligați să adere la un fond de pensii administrat privat, această obligație este asumată de către angajator cu privire la toți salariații în cazul în care sfera salariaților obligați să adere la un fond de pensii administrat privat va fi modificată/ extinsă prin lege”, a explicat, pentru avocatnet.ro, Kira Bujduveanu, Associate la Biriș Goran.

OIM: Drepturile angajaților sunt amenințate în lumea DIGITALĂ

Astfel, chiar dacă noutatea vizează doar anumiți salariați, această schimbare ar trebui aplicată tuturor CIM-urilor, indiferent de vârsta salariatului.

În ceea ce privește a doua noutate, respectiv includerea unei scurte descrieri a postului, Kira Bujduveanu afirmă că nu este necesară modificarea CIM-urilor în derulare pentru:

- angajatorii care nu se încadrează în sfera microîntreprinderilor cu până la nouă salariați;

- angajatorii care se încadrează în sfera microîntreprinderilor cu până la nouă salariați, care au încheiat CIM-uri la care au anexat fișa postului și nu mai doresc modificarea acestui punct. 

„Însă, în cazul în care de la data de 6 mai 2021 (i.e. data intrării în vigoare a OUG nr. 37/2021) au fost încheiate de către angajatorii care se încadrează în sfera microîntreprinderilor cu până la 9 salariați, fără să se atașeze fișele de post la CIM, este necesar să se modifice respectivele CIM-uri în sensul în care să se insereze o scurtă caracterizare/ descriere a activității salariatului”, a subliniat specialista Kira Bujduveanu.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

România are încă un aeroport la standarde Schengen

Lucrările de modernizare și extindere a Aeroportului...

BHP vrea să ”aprindă” întreaga industrie a cuprului

Anglo American a confirmat primirea unei oferte de...

EasyJet recrutează: Are nevoie de 1.000 de piloți

Compania aeriană britanică deschide un program de...

Drone militare: Producătorii modelelor folosite în conflicte

Modelele de drone și aplicațiile acestora s-au înmulțit...

Revolut a ajuns la 10.000 de angajați

Revolut, fintech-ul britanic cu peste 40 de milioane de...

Numărul muncitorilor filipinezi urmează să crească cu 50%

În cadrul primei ediții a Săptămânii Prieteniei...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel