Controale la toți furnizorii care au UMFLAT FACTURILE de energie ELECTRICĂ
Autor: Ciprian Dumitrache pe 01 Martie, 12:27 | Articole recomandate

ANRE și ANPC merg în control la furnizorii de energie electrică pentru a verifica dacă companiile își informează corect consumatorii și își respectă angajamentele de a oferi clienților cel mai bun abonament timp de 6 luni.

ANRE și ANPC merg în control la furnizorii de energie electrică pentru a verifica dacă companiile își informează corect consumatorii și își respectă angajamentele de a oferi clienților cel mai bun abonament timp de 6 luni.

Cele două instituții, ANRE și ANPC, de reglementare în domeniul energiei și de protecție a consumatorului, au demarat o serie de controale la furnizorii de energie electrică pentru a se asigura de corecta informare a consumatorilor. Controalele vin după sutele de reclamații făcute de consumatori cu privire la conduita furnizorilor de energie.

Citește și: Prețuri energie. Badea: Au existat discrepanțe FOARTE MARI (VIDEO)

În comunicatul ANRE se precizează că acțiunile vor viza:

Verificarea utilizării unor eventuale practici comerciale incorecte sau înșelătoare în relația cu consumatorii de energie electrică (ANPC);

Verificarea modului în care sunt respectate dispozițiile legale privind transmiterea către consumator a confirmării încheierii contractului, pe un suport durabil, într-un termen rezonabil din momentul încheierii contractului la distanță şi cel târziu la momentul livrării produselor sau înainte de începerea prestării serviciului solicitat (ANPC);

Verificarea modului în care sunt respectate dispozițiile legale privind emiterea lunară a facturii pentru energia electrică furnizată clienților finali alimentați în regim de serviciu universal (ANRE);

Verificarea modului în care sunt respectate dispozițiile legale privind facturarea de către furnizor a consumului energiei electrice în perioada cuprinsă între două citiri consecutive a aparatului de măsurare efectuate de operatorul de rețea (ANRE);

Verificarea respectării de către furnizorii de ultimă instanță a obligației de a-și informa, pe tot parcursul anului 2021, clienţii casnici beneficiari de serviciu universal cu privire la ofertele concurenţiale proprii aplicabile şi la dreptul de a încheia un contract pe piaţa concurenţială cu oricare furnizor licențiat (ANRE).


Articole recomandate Vezi toate articolele