Covid-19: Coreea de Sud a fost ocolită de pandemie
Autor: Antonia Popescu
Data actualizării:
Data publicării:
Gestionarea rapidă a crizei COVID-19 de către Coreea de Sud a permis o creştere semnificativă a cererii pentru automobile premium şi de lux
Gestionarea rapidă a crizei COVID-19 de către Coreea de Sud a permis o creştere semnificativă a cererii pentru automobile premium şi de lux
Gestionarea rapidă a crizei COVID-19 de către Coreea de Sud a permis o creştere semnificativă a cererii pentru automobile premium şi de lux, susţin dealerii şi oficialii sud-coreeni, în condiţiile în care oamenii înstăriţi protejaţi de cele mai grave efecte ale pandemiei vor să îşi arate noii bolizi, transmite Reuters.

"Porsche este maşina mea de vis. Nu simt efectele pandemiei de COVID-19, deoarece compania mea este mai puţin afectată", a spus Hwang Min-yong, un om de afaceri sud-coreean de 37 de ani care deţine o mică firmă de IT şi care recent a luat în primire noul său Porsche Cayenne coupe după o perioadă de aşteptare de şapte luni.

"Anul acesta va fi unul din cei mai buni ani pentru noi", spune directorul Porsche Korea, Holger Gerrmann în condiţiile în care în perioada ianuarie-mai vânzările mărcii au crescut cu 46% până la 3.433 de vehicule, comparativ cu 4.285 de vehicule vândute pe întreaga perioadă a anului 2018 şi 4.204 de unităţi în 2019.

Fiat și PSA. Comisia Europeană a deschis ANCHETA

De asemenea, în perioada ianuarie-mai, vânzările BMW au crescut cu 46% până la 21.361 de vehicule în timp ce vânzările de Lamborghini au crescut de patru ori până la 115 unităţi în aceiaşi perioadă, arată datele furnizate de Asociaţia importatorilor şi distribuitorilor de automobile din Coreea de Sud.

În primele patru luni ale acestui an Coreea de Sud a depăşit SUA devenind cea mai mare piaţă pentru vânzările de automobile BMW seria 5. "În condiţiile în care virusul a trecut mai repede decât se aştepta, consumatorii au reluat achiziţiile", spune Kim Hyo-hyun, un dealer BMW în cartierul de lux Gangnam din Seul.

Experţii avertizează însă că creşterea vânzărilor de automobile importate ilustrează o creştere a inegalităţii veniturilor în Coreea de Sud în perioada pandemiei, în condiţiile în care această ţară are deja una din cele mai mari inegalităţi a veniturilor din rândul ţărilor avansate.

"Vânzările solide sunt o dovadă a creşterii puterii de consum a clasei superioare în pofida pandemiei", spune Yang Jun-ho, profesor de economie la Universitatea din Incheon. Potrivit acestuia, cei înstîriţi profită de pe urma creşterii cotaţiei acţiunilor şi a preţului proprietăţilor imobiliare, în timp ce muncitorii vulnerabili de la magazinele de cartier şi-au pierdut locurile de muncă. Datele oficiale arată că rata şomajului în luna mai a atins cel mai ridicat nivel din ultimii 10 ani.

Însă pentru cei care îşi permit acest lucru, automobilele de lux sunt o alternativă la achiziţionarea de proprietăţi, susţin dealerii. "La începutul anilor 2000, un BMW 320 costa aproximativ cât un apartament în cartierul Gangnam. Între timp preţul caselor a crescut enorm iar achiziţionarea unui automobile este o alegere mai realistă", menţionează dealerul auto Ro Chang-whan.

Potrivit cifrelor oficiale, în perioada ianuarie-mai vânzările de automobile importate cu un preţ mai mare de 100 milioane woni (82.511 dolari) au crescut cu 70% în ritm anual până la 15.667 de vehicule. În schimb, vânzările de autoturisme mici produse în Coreea de Sud au scăzut cu 10% în perioada ianuarie-aprilie.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Florin Georgescu (BNR): Avem un capitalism semi-socialist

Asociaţii şi acţionarii companiilor au bani să le...

ANPC verifică magazinele online Temu și Shein

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor...

Directorul JPMorgan, vești bune despre economia americană

Anul trecut, banca pe care o conduce Jamie Damon, a...

Deturnare de ... aluminiu la Bursa Metalelor de la Londra

Nu a durat mult până când cineva a găsit o modalitate de...

Cum poate achiziționa China cipurile Nvidia interzise

Altfel spus, nimic nu este imposibil.

Curs valutar BNR. Una caldă, alta rece pentru leu

Curs valutar BNR, 23 aprilie 2023.

Șoferii pot achita Rovinieta pentru 10 zile prin SMS

O veste bună vine pentru șoferii care au nevoie de...

Adunarea generală a L’Oréal, „un start-up vechi de un secol”

Numărul unu mondial al produselor de frumusețe a...

Cum cad românii victime ale fraudelor online. Raport Revolut

Revolut prezintă primul său raport global despre...

Google face o nouă investiție majoră într-un centru de date

Google a ales Olanda pentru noul său centru de date în...

Tranzacţie pe piaţa românească de software

Adnumus intermediază cu succes achiziția de către Eleco...


pixel