Urmărește dezbaterea live

Dacia pare că se redresează. Segmentul electric este campionul Renault
Autor: Ciprian Dumitrache
Data actualizării:
Data publicării:
Dacia opreşte din nou producţia la uzina de la Mioveni
Dacia opreşte din nou producţia la uzina de la Mioveni
Grupul Renault a raportat o scădere de 1,1% a veniturilor, până la 10 miliarde de euro, în primul trimestru, deși numărul total de vehicule vândute la nivel global a crescut cu 1,1% până la 665.038 de unităţi în primele trei luni din 2021. În Europa, vânzările de versiuni electrice ale automobilelor marca Renault au reprezentat 23% dintre înmatriculări.

În ceea ce priveşte performanţele mărcii Renault, aceasta a vândut 433.662 de vehicule în primul trimestru din 2021, în creştere cu 1,3% comparativ cu primul trimestru din 2020.

În Europa, vânzările de versiuni electrice ale automobilelor marca Renault au reprezentat 23% dintre înmatriculări. În regiunile din afara Europei, Renault s-a concentrat pe cele mai profitabile segmente, de exemplu în Rusia unde noul Duster a început să fie comercializat în luna martie şi a avut un debut în forţă.

"Marca Dacia a vândut 121.231 de vehicule (creştere de 10,2%) graţie succesului noului Sandero şi a performanţelor bune de vânzări pentru Duster. Noul automobil electric Dacia Spring promite să fie un succes, având în vedere numărul pre-comenzilor", a informat grupul auto într-un comunicat de presă.

Citește și: Bloomberg: Românul care a transformat o idee în 6 miliarde de dolari
Marca Lada a vândut 90.472 de vehicule cu o bună performanţă pe piaţa din Rusia (creştere de 5,4%), graţie modelelor Granta, Vesta şi lansării cu succes a NIVA Travel.

La nivelul grupului Renault, în primul trimestru din 2021 veniturile s-au cifrat la 10,015 miliarde de euro, în scădere cu 1,1% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Grupul francez precizează că la un curs de schimb constant, veniturile ar fi înregistrat o creştere de 4,4% în ritm anual.

Anul trecut, Grupul Renault, proprietarul Dacia, a raportat pierderi record de opt milliarde de euro în condiţiile în care veniturile grupului au scăzut cu 21,7%, până la 43,474 miliarde de dolari, iar numărul de autovehicule vândute a scăzut cu 21,3% până la 2,95 milioane unităţi.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Explozie la Petromidia. Plan Roşu de intervenţie

O explozie puternică s-a produs, vineri, la rafinăria...

Valabilitatea cardurilor de energie a fost prelungită

Veşti bune pentru beneficiarii cardurilor de energie. 

Cumpărături în weekend. Important este ce spune românul

Ce scandal, câteva discuții, dezbateri, câtă zarvă și...

Țările de Jos au deschis prima linie de testare Hyperloop

O nouă eră a călătoriilor începe în Europa odată cu...

Smart Band 8 Pro, un ceas conectat foarte lăudat

Smart Band 8 Pro este unul dintre cele mai competitive...

China, campioană a energiilor regenerabile

Anul 2023 a stabilit un nou record în privința...


pixel