Demarează PROGRAMUL PILOT privind cartea electronică de identiate
Autor: Matei Ion
Data actualizării:
Data publicării:
Ce informații dispar de pe noul document și care va fi valabilitatea
Ce informații dispar de pe noul document și care va fi valabilitatea
Cartea electronică de identitate are funcţionalităţi multiple, care vor contribui la reducerea birocraţiei, la flexibilizarea relaţiilor dintre autorităţi şi cetăţeni prin asigurarea unui acces facil la servicii esenţiale, concomitent cu oferirea de garanţii suplimentare de securitate privind protejarea identităţii, a precizat, luni, ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, într-o conferinţă de presă la Cluj-Napoca.

"Cetăţenii trebuie să ştie că un document va înlocui cartea de identitate aflată în circulaţie din anul 1997 în mod treptat, până în august 2031, conform termenelor stabilite prin regulamentul european. De asemenea, cartea electronică de identitate este recunoscută în afara graniţelor ţării", a spus Bode.

El a adăugat că acest document facilitează accesul cetăţeanului la servicii publice prin preluarea funcţionalităţii cardului de sănătate şi implementarea unor servicii electronice de tip e-guvernare.

"Totodată, cetăţenii trebuie să ştie că poate fi solicitată de către părinţi sau tutori legali pentru copiii lor, încă de la naştere, cu o valabilitate variabilă, în funcţie de vârsta copilului, cartea electronică de identitate. (...) Aceasta conţine elemente suplimentare de siguranţă şi aceste elemente se datorează noilor tehnologii, ceea ce îi conferă titularului o protecţie suplimentară cu privire la identitatea proprie şi previne într-o mai mare măsură situaţiile de furt de identitate", a mai spus Bode.

Românii nu știu care sunt avantajele cărții electronice de identitate

Ministrul a mai precizat că în faza de proiect pilot urmează să fie armonizate toate aspectele ce ţin de implementare, astfel încât în faza de generalizare la nivel naţional infrastructura să fie testată şi să fie eliminate eventualele sincope în funcţionare.

"Un element în plus, care validează utilitatea noului tip de document, îl reprezintă faptul că societatea a suferit schimbări şi au apărut noi cerinţe legate de securitate globală, inclusiv pe palierul asigurării unui control cât mai eficient la trecerea frontierei", a completat Bode.

Prin acest proiect pilot vor fi emise 5.000 de cărţi de identitate electronică.

"Astăzi, începând cu ora 13,00, sistemul devine funcţional aici, la Cluj-Napoca, fiind preluată prima cerere pentru eliberarea noului tip de act de identitate. Pentru început, acest lucru se va întâmpla la un singur ghişeu, obiectivul fiind extinderea fluxului de preluare la patru ghişee", a afirmat ministrul de Interne.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

România are încă un aeroport la standarde Schengen

Lucrările de modernizare și extindere a Aeroportului...

BHP vrea să ”aprindă” întreaga industrie a cuprului

Anglo American a confirmat primirea unei oferte de...

EasyJet recrutează: Are nevoie de 1.000 de piloți

Compania aeriană britanică deschide un program de...

Drone militare: Producătorii modelelor folosite în conflicte

Modelele de drone și aplicațiile acestora s-au înmulțit...

Revolut a ajuns la 10.000 de angajați

Revolut, fintech-ul britanic cu peste 40 de milioane de...

Numărul muncitorilor filipinezi urmează să crească cu 50%

În cadrul primei ediții a Săptămânii Prieteniei...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel