Dosarul de pensionare. Informație ce nu trebuie ignorată. E oficială
Autor: Simona Haiduc pe 30 iul, 09:05 | Mutarea zilei

Pare chiar foarte simplu

O informație extrem de utilă pentru persoanele care vor să iasă la pensie și care trebuie să știe că, de acum înainte nu vor mai fi nevoite să facă zeci de drumuri la casele teritoriale de pensii. Este suficientă o singură astfel de deplasare, doar pentru ridicarea deciziei de pensionare.

Pentru că dosarul de pensinoare poate fi trimis pe e-mail. În orice caz, așa a asigurat ministrul Muncii, Violeta Alexandru, potrivit căreia acesta este doar unul dintre demersurile ce urmează să fie făcute pentru ca persoanele fizice și cele juridice să poată rezolva online cât mai multe probleme legate de serviciile oferite de instituția pe care o conduce.

"Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) este prima instituție care a răspuns deja nevoilor persoanelor fizice care doresc să depună documente în format electronic, prin deschiderea unei secțiuni pe site-ul CNPP", a subliniat Violeta Alexandru pe pagina sa de Facebook.

În ceea ce privește pensia, există două variante: dacă persoana în cauză are deja un cont personal, accesează secțiunea "Completare formulare" și selectează tipul de cerere dorit; dacă nu are cont, intră direct în secțiunea special dedicată de pe site-ul CNPP și completează formularul care se deschide imediat, cu următoarele rubrici obligatorii: 

tipul de pensie solicitată (pentru limită de vârstă, anticipată, de invaliditate, de urmaș, de serviciu); tipul solicitantului (titular, mandatar, reprezentant legal); datele de identificare (nume, prenume, cod numeric personal etc); selectarea casei teritoriale/sectoriale de pensii.

Următorul pas presupune încărcarea formularelor, semnate de mânâ în prealabil, necesare obținerii pensiei într-unul din formatele JPEG, JPG, PNG, XML, CMS sau PDF. În sfârșit,  se introduce textul generat automat de portal și se apasă "Finalizează formular". 

Citește și Pensie anticipată. Ce a dispărut din noua Lege a pensiilor

Documentele astfel depuse sunt analizate de către departamentele casei teritoriale de pensii selectate și, în cazul în care sunt necesare informații suplimentare, comunicarea va continua prin email.

Eliberarea deciziei de pensionare se efectuează în baza unei programări stabilită de casa de pensii de care solicitantul aparține și implică deplasarea la sediul unității în vederea verificării identității patentului. Va fi singurul drum pe care va trebui să-l facă cineva care dorește să iasă la pensie și depune documentele online.

Te-ar putea interesa și...
Mutarea zilei Vezi toate articolele