E oficial: Apare TALONUL de pensie electronic. Cine și de când va primi ”TALONUL MOV” doar online
Autor: Ciprian Dumitrache
Data actualizării:
Data publicării:
Talonul de pensie / Foto: Arhivă
Talonul de pensie / Foto: Arhivă
Camera Deputaţilor a adoptat, miercuri, proiectul de lege care prevede posibilitatea ca talonul de pensie să fie transmis, la cerere, în format electronic, de către Casa Naţională de Pensii Publice. Talonul electronic va fi acceptat de toate autoritățile publice, fără a mai fi nevoie de prezentarea documentului în format fizic.

Proiectul de lege completează art. 109 din Legea nr. 263/2010, în sensul instituirii posibilităţii transmiterii de către Casa Naţională de Pensii Publice, la cerere, în format electronic, pe e-mail sau în contul online deschis în portalul CNPP, a documentului de informare cu privire la sumele plătite beneficiarilor care au optat pentru plata pensiei în cont curent sau cont de card.

"Casa Naţională de Pensii Publice transmite, la cerere, în format electronic, pe e-mail sau în contul online deschis în portalul CNPP, documentul de informare cu privire la sumele plătite beneficiarilor care au optat pentru efectuarea plăţii drepturilor în cont curent sau în cont de card. Documentul de informare se transmite în format electronic începând cu luna următoare înregistrării cererii, în maximum 48 de ore de la efectuarea plăţii drepturilor în cont curent sau cont de card", prevede proiectul.

Documentul de informare, transmis în format electronic, produce efecte juridice identice cu documentul de informare cu privire la sumele plătite transmis lunar la domiciliu sau, după caz, la reşedinţă prin serviciul de corespondenţă standard. Acest document în format electronic este acceptat ca document valid în relaţia cu toate instituţiile şi autorităţile publice. Instituţiile şi autorităţile publice care îl solicită nu vor condiţiona oferirea de informaţii sau de servicii de prezentarea documentului în format fizic.

Talonul în format electronic conţine toate elementele de identificare unică de pe documentul fizic omolog.

"Casa Naţională de Pensii Publice arhivează documentele de informare cu privire la sumele plătite transmise în format electronic, în conformitate cu prevederile Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, în condiţiile tehnice stabilite de Legea nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor în formă electronică", se mai prevede în proiect.

Camera Deputaţilor este for decizional pentru acest proiect.

Citește și: Cel mai mare salariu la stat este cât salariul minim pe patru ani

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Obligații noi pentru bănci față de clienții cu credite

Într-o mișcare care ar putea aduce un val de alinare...

Start-Up Nation. Condiții noi pentru cei care vor să aplice

Ministerul Economiei și Antreprenoriatului propune o...

Tesla propune o nouă mașină-minune. Cât mai repede posibil

Și ce dacă rezultatele financiare pe primul trimestru al...

Boeing va plăti în avans pentru a-și menține producția

Producătorul american de avioane Boeing va plăti un...

ANOFM: Încep 139 de programe de formare profesională

139 programe de formare profesională vor începe în luna...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel