Experți suedezi: Bărbații, un PERICOL pentru Terra. Explicații
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Cum își explică oamenii de știință concluzia lor
Cum își explică oamenii de știință concluzia lor
Compania suedeză Ecoloop a stabilit care este diferența dintre impactul exercitat asupra evoluției schimbărilor climatice de activitățile bărbaților și cele ale femeilor. Oamenii de știință și-au publicat raportul în Journal for Industrial Ecology.

Potrivit cercetătorilor suedezi, bărbații generează cu 16% mai multe emisii în atmosferă decât femeile. Au fost luate în calcul cheltuielile pentru produse de primă necesitate, alegerea anumitor producători, mijloacele de transport folosite, tipurile de ambalaj preferate. S-a ținut cont, de asemenea, de atitudinea față de reciclarea deșeurilor.

Analiștii au căzut de acord asupra faptului că, la aproximativ aceleași cheltuieli zilnice, femeile dau dovadă de o atitudine mai ”ecologică”, preferând, spre exemplu, transportul public mai degrabă decât mașina privată, consumă mai puțină carne și încearcă să lupte împotriva obiceiurilor proaste, precum fumatul.

„Considerăm că este important să luăm în considerare diferența dintre bărbați și femei atunci când elaborăm politici de protecție climatică. Femeile cheltuiesc mai mulți bani pentru decorarea casei, sănătate și îmbrăcăminte, în timp ce bărbații dau mai mulți bani pe combustibil pentru mașini, pe alcool și tutun, alegând, de multe ori, să mănânce în oraș ce își doresc decât ceea ce pregătește soția acasă”, a explicat Annika Carlsson Kanyama de la compania de cercetare Ecoloop.

Citește și Raport ONU. E cam târziu! Totul va fi ALTFEL pe Terra

Cercetătorii consideră că diferențele de gen în ceea ce privește emisiile sunt slab înțelese și ar trebui recunoscute de comunitatea mondială pentru a depăși criza climatică. Cheltuielile pentru alimente și recreere sunt responsabile pentru mai mult de jumătate din gazele cu efect de seră pe care bărbații și femeile le lasă ca urmare a activităților lor.

Oamenii de știință au descoperit că înlocuirea cărnii și a produselor lactate cu alimente vegetale, precum și trecerea la transportul feroviar în loc să folosească avioane sau mașini, va reduce amprenta zilnică de carbon a oamenilor cu 40%.

Statisticile populației din Suedia pentru 2016 au fost utilizate pentru acest raport. Oamenii de știință subliniază că în ultimii cinci ani situația nu s-a îmbunătățit prea mult, ci s-a agravat. Modificările aduse dietei și timpului de vacanță pentru a reduce emisiile personale sunt mai optime și mai economice decât cumpărarea unei mașini electrice, spun autorii materialului.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Banca Centrală a Greciei, pesimistă cu privire la anul 2024

Banca Greciei a înrăutăţit estimările privind anul în...

România va avea cea mai modernă fabrică de pulberi din UE

Premierul Marcel Ciolacu a dezvăluit duminică seara...

Sprijin financiar uriaș al Băncii Mondiale pentru Egipt

Egiptul se confruntă cu o criză de valută și cu deficite...

Reclamele vor fi interzise în anumite spații publice

În curând se va interzice montarea reclamelor pe anumite...

România, ”campioana europeană” la inflație

Datele publicate de Eurostat indică o scădere a ratei...

Un altfel de Santoniri. Există o varianta și mai scumpă

Pentru turiștii în căutare de o experiență unică, o nouă...

Sotheby’s sparge tiparele! Licitație de ceasuri ... atipice

Pe 11 aprilie, Sotheby's sparge tiparele oferind spre...

Companiile de ridesharing își pierd privilegiile

Guvernul României urmează să impună aceleași cerințe pe...

Ce este ClimateGPT și la ce servește

Înființat de o organizație care pune în aplicare...


pixel