Parlamentul European a adoptat noi norme pentru combaterea spălării banilor
Parlamentul European a adoptat...
Renault are o amplă rezervă de lichidităţi şi poate, în opinia S&P, să se bazeze pe garanţiile de la statul francez. Cu toate acestea, agenţia se aşteaptă ca în acest an câştigurile Renault, fluxul de numerar generat şi poziţia sa financiară să slăbească, în urma unui an 2019 deja dificil.
"Perspectiva negativă reflectă gradul ridicat de incertitudine privind impactul economic al pandemiei, implicaţiile asupra vânzărilor auto globale şi cum va fi afectată performanţa Renault şi capacitatea de a gestiona aşteptatul declin al câştigurilor", se arată în comunicatul agenţiei.
De asemenea, S&P a menţinut ratingul "BBB minus" atribuit grupului auto francez PSA, dar a înrăutăţit perspectiva de la stabilă la negativă. În martie, agenţia de evaluare financiară Fitch Ratings a retrogradat ratingul pentru datoriile pe termen lung ale Renault, de la "BBB minus" la "BB plus", perspectiva atribuită fiind negativă.
"Retrogradarea reflectă punctul nostru de vedere că pandemia de COVID-19 va afecta câştigurile şi fluxul de numerar al Renault în 2020. Scenariul actual al Fitch prevede o încetinire semnificativă a economiei globale în trimestrul al doilea, ceea ce va afecta vânzările de noi vehicule în prima jumătate a acestui an. Ne aşteptăm la o revenire a vânzărilor în a doua jumătate a acestui an şi în 2021, dar la un nivel mai mic decât preconizam anterior", a subliniat Fitch Ratings.
Citește și Vânzările Dacia în Marea Britanie s-au prăbușit în martie
Agenţia apreciază că perspectiva "negativă" asociată ratingului Renault reflectă riscul unei noi deteriorări a profilului de credit al Renault dacă măsurile de izolare şi opririle de producţie care au legătură cu COVID-19 se vor prelungi, afectând şi mai mult operaţiunile şi lichiditatea Renault.
În februarie, şi agenţia de evaluare financiară Moody's a coborât cu o treaptă, de la "Baa3" la "Ba1", ratingul atribuit Renault, la categoria "junk" (nerecomandat pentru investiţii), cu perspectivă stabilă, după ce anul trecut producătorul auto francez a înregistrat primele pierderi din ultimii zece ani.
Grupul Renault a înregistrat în 2019 o pierdere netă de 141 milioane de euro (faţă de un profit de 3,3 miliarde de euro în 2018), în timp ce vânzările totale au scăzut cu 3,4% în ritm anual, până la 3,753 milioane vehicule. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Parlamentul European a adoptat...
Proiectele de acte normative...
Într-o mișcare care ar putea aduce un val de alinare...
O scădere bruscă a costurilor...
Tesla a anunţat că va introduce noi modele la începutul...
Miercuri, în cadrul unei conferințe de presă la Berlin,...
China afirmă că rapoartele sale...
Ministerul Economiei și Antreprenoriatului propune o...
Acţionarii OMV Petrom au...
Companiile respective au două...
Grupaj de știri.
On Running, marca fostului...
Grupul G7 explorează strategii...
Cufundată în apa înghețată a...
Președintele Joe Biden a semnat...
Și ce dacă rezultatele financiare pe primul trimestru al...
Producătorul american de avioane Boeing va plăti un...
SunPower a anunțat că...
Parlamentul European a...
Banca Națională a României a...
Potrivit datelor companiei...
Parlamentul European și-a dat...
Producătorul german de haine de...
Senatul american a aprobat un...
Acțiunile europene au crescut...
139 programe de formare profesională vor începe în luna...