Românii au cheltuit mai mult în pandemie pe electronice
Autor: Matei Ion
Data publicării:
Românii au cheltuit mai mult comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut
Românii au cheltuit mai mult comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut
Valoarea vânzărilor de bunuri de folosinţă îndelungată s-a majorat cu 5,2% în perioada aprilie- iunie 2020, comparativ cu perioada similară a anului trecut şi a fost determinată de creşterea sectoarelor IT, Echipamente de birou şi Electrocasnice Mici, potrivit datelor GfK România.

"Piaţa românească de bunuri de folosinţă îndelungată (Technical Consumer Goods, TCG), conform datelor auditate de GfK România, a continuat trendul crescător în cel de al doilea trimestru al anului 2020. Creşterea înregistrată a valorii vânzărilor a fost de 5,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019 şi a fost determinată de creşterea sectoarelor IT, Echipamentele de birou şi Electrocasnicele Mici. În contextul Crizei Covid-19, la nivel mondial sectoarele IT, Echipamentele de birou şi Electrocasnicele Mici au fost singurele care au înregistrat un trend crescător al vânzărilor în cel de-al doilea trimestru al anului 2020, în piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată", se precizează într-un comunicat al GFK România remis luni AGERPRES.

La nivelul pieţei europene a fost înregistrată o evoluţie similară a sectoarelor din piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată.

Potrivit sursei citate, criza Covid 19 a generat, de asemenea, o reducere a indicatorului de încrederea consumatorului, media europeană în luna iunie 2020 atingând valoare de -15,6, în scădere de la -7, valoare înregistrată în decembrie 2019.

Sectoarele Tehnologia Informaţiei (IT) şi Echipamentele de birou (Office Equipments, OE) au înregistrat, în perioada aprilie - iunie 2020, o creştere de 67,9%, respectiv 75,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019. Evoluţia sectorului IT a fost influenţată de creşterile înregistrate de vânzările de computere mobile şi mouse-uri.

Număr record de utilizatori de dispozitive mobile Huawei

O creştere substanţială a vânzărilor au înregistrat Electrocasnicele Mici (Small Domestic Appliances, SDA), 31,7%. Cele mai mari creşteri în acest sector au înregistrat vânzările pentru aparatele electrice pentru tuns şi bărbierit.

Cel mai mare sector al pieţei TCG, Telecom, a înregistrat scădere de 10% în aceeaşi perioadă, evoluţie generată de scăderea vânzărilor pentru telefoane mobile (Smart şi Mobilephones).

Electrocasnicele mari (Major Domestic Appliances, MDA), al doilea sector ca importanţă în piaţă, a înregistrat o evoluţie aproape constantă (-0,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019), cele mai mari creşteri înregistrate în sector fiind pentru vânzările de congelatoare şi uscătoare de rufe.

Vânzările din sectoarele Electronice (Consumer Electronics, CE) şi Aparate Foto (Photo) au înregistrat, în cel de-al doilea trimestru al anului, scăderi de 3,2% respectiv 40,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, pe fondul declinului vânzărilor de televizoare şi camere video (Camcorders).

În cadrul Panelului de Retail, GfK colectează în mod regulat date de vânzări în peste 70 de ţări din întreaga lume pentru produse Electronice, Photo, Telecomunicaţii, IT, Echipamente de birou, Electrocasnice Mari şi Electrocansice Mici. Datele pentru America de Nord se bazează pe estimări.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Preţul cafelei nu va scădea prea curând. Care sunt motivele

Veşti proaste pentru iubitorii cafelei.

Valoarea acordului Aramco - FIFA, pusă la secret

FIFA a anunţat acordul global cu Aramco.

Programul magazinelor Carrefour de 1 Mai şi Paşte 2024

Programul magazinelor Carrefour în perioada...

BHP vrea să ”aprindă” întreaga industrie a cuprului

Anglo American a confirmat primirea unei oferte de...

România are încă un aeroport la standarde Schengen

Lucrările de modernizare și extindere a Aeroportului...

EasyJet recrutează: Are nevoie de 1.000 de piloți

Compania aeriană britanică deschide un program de...

Drone militare: Producătorii modelelor folosite în conflicte

Modelele de drone și aplicațiile acestora s-au înmulțit...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel