Nissan. Ce se întâmplă cu 20.000 de locuri de muncă
Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Nissan
Nissan
Constructorul auto japonez Nissan Motor intenţionează să elimine peste 20.000 de locuri de muncă, echivalent cu 15% din forţa de muncă la nivel global, în cadrul unui plan de redresare a operaţiunilor pe fondul scăderii vânzărilor, informează agenţia japoneză Kyodo citând surse din apropierea acestui dosar.

Potrivit surselor, cel de-al treilea mare constructor auto nipon are în vedere reduceri de personal în principal în Europa şi în ţările în curs de dezvoltare.

Nissan, partenerul constructorului francez Renault în alianţa Nissan-Renault, urmează să prezinte săptămâna viitoare o nouă versiune a strategiei sale pe termen mediu, după o scădere semnificativă a veniturilor în primele luni ale acestui an.

Sondaj PwC. Directorii financiari, încrezători: Va fi bine, reușim

La mijlocul anului trecut, Nissan a anunţat că va elimina 12.500 de locuri de muncă la 14 facilităţi de producţie din întreaga lume până în luna martie 2023, în cadrul unui program de restructurare. Însă scăderea peste aşteptări a vânzărilor, în contextul pandemiei de coronavirus, a determinat conducerea Nissan să adopte noi măsuri de reformă, inclusiv închiderea unor uzine din Spania, Indonezia şi alte pieţe emergente.

Luna trecută, Nissan a avertizat că se aşteaptă să raporteze pierderi operaţionale în anul fiscal încheiat la 31 martie 2020, din cauza scăderii vânzărilor, în urma impactului pandemiei de coronavirus (COVID-19). Nissan estimează o pierdere operaţională anuală de 45 de miliarde de yeni (419,7 milioane de dolari), după ce în februarie previziona un profit operaţional de 85 de miliarde de yeni. Compania niponă ar urma să raporteze o pierdere netă de 95 de miliarde de yeni, faţă de un profit de 65 de miliarde de yeni estimat anterior.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.), are 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Preţul cafelei nu va scădea prea curând. Care sunt motivele

Veşti proaste pentru iubitorii cafelei.

Valoarea acordului Aramco - FIFA, pusă la secret

FIFA a anunţat acordul global cu Aramco.

Programul magazinelor Carrefour de 1 Mai şi Paşte 2024

Programul magazinelor Carrefour în perioada...

BHP vrea să ”aprindă” întreaga industrie a cuprului

Anglo American a confirmat primirea unei oferte de...

România are încă un aeroport la standarde Schengen

Lucrările de modernizare și extindere a Aeroportului...

EasyJet recrutează: Are nevoie de 1.000 de piloți

Compania aeriană britanică deschide un program de...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel