Nissan nu s-a decis încă. E vorba de 3000 locuri de muncă
Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Investitii sau inchiderea întreprinderii?
Investitii sau inchiderea întreprinderii?
Pentru Nissan Motor ar fi mai ieftin să investească în fabrica sa din Barcelona decât să o închidă, a declarat luni Raul Blanco, secretar de stat pentru industrie în Guvernul Spaniei, estimând un cost de peste un miliard de euro pentru închiderea unităţii, transmite Reuters

Surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că Nissan ia în considerare închiderea uzinei din nord-estul Spaniei, dar încă nu a luat o decizie. Raul Blanco a precizat că nu a primit o confirmare oficială privind planurile Nissan pentru fabrica din Barcelona, care, împreună cu facilităţile conexe din zonă, are 3.000 de angajaţi.

"Este mult mai ieftin să investeşti decât să pleci", a afirmat oficialul spaniol, adăugând că asta ar costa compania peste un miliard de euro, pentru a rezolva problemele contractuale şi cele cu forţa de muncă. Fabrica are nevoie de "investiţii care au fost întârziate, în valoare de aproximativ 300 de milioane de euro", susţine oficialul.

În acest moment, singurele fabrici Nissan din Europa sunt cele din Spania şi Marea Britanie. Industria auto este responsabilă pentru aproximativ 10% din PIB-ul Spaniei, conform datelor guvernamentale. Agenţia japoneză Kyodo anunţa săptămâna trecută că Nissan Motor intenţionează să elimine peste 20.000 de locuri de muncă, echivalent cu 15% din forţa de muncă la nivel global, în cadrul unui plan de redresare a operaţiunilor pe fondul scăderii vânzărilor.

Potrivit surselor citate de Kyodo, producătorul auto nipon are în vedere reduceri de personal în principal în Europa şi în ţările în curs de dezvoltare. Luna trecută, Nissan a avertizat că se aşteaptă să raporteze pierderi operaţionale în anul fiscal încheiat la 31 martie 2020, din cauza scăderii vânzărilor, în urma impactului pandemiei de coronavirus (COVID-19).

Citește și Nissan. Ce se întâmplă cu 20.000 de locuri de muncă

Nissan estimează o pierdere operaţională anuală de 45 de miliarde de yeni (419,7 milioane de dolari), după ce în februarie previziona un profit operaţional de 85 de miliarde de yeni. Compania niponă ar urma să raporteze o pierdere netă de 95 de miliarde de yeni, faţă de un profit de 65 de miliarde de yeni estimat anterior.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

OpenAI va detecta imaginile create cu AI generativă

Concret, este vorba despre un instrument nou al celor de...

Care sunt autovehiculele pentru care nu se datorează impozit

În anumite situații legea prevede că nu proprietarii...

Motorina continuă să fie mult mai ieftină decât benzina

Până acum câțiva ani, motorina era mai ieftină decât...

De ce americanii vor să interzică TikTok

TikTok și proprietarul rețelei de socializare,...

Porturile belgiene, invadate de mașini electrice chinezești

Consecință a volumului impresionant de producție al...

Bijuterii: Richemont achiziționează grupul italian Vhernier

Gigantul elvețian Richemont, proprietar printre altele...


pixel