Renault trece la concedieri. Fabrica din Slovenia își reduce producția din cauza lipsei semiconductorilor
Autor: Ciprian Dumitrache
Data publicării:
Renault suspendă temporar activitatea fabricii din Moscova, din cauza deficitului de componente
Renault suspendă temporar activitatea fabricii din Moscova, din cauza deficitului de componente
Subsidiara Renault din Slovenia, Revoz, va renunţa până la finalul anului la 350 de angajaţi, din cauza deficitului de componente electronice. Astfel,fabrica slovenă a Renault va avea cu 14,5% mai puțini angajați și va produce la doar 75% din capacitatea anului trecut.

Revoz, unul din cei mai mari exportatori ai Sloveniei, are în prezent 2.400 de angajaţi, care produc modele Renault electrice sau pe benzină, cum ar fi Twingo şi Clio, iar anunțatul plan de concedieri va însemna renunțarea la aproximativ 14,5% din forţa de muncă.

"Producţia va fi redusă de la 650 la 490 de maşini pe zi", a anunţat compania.

"Condiţiile nesigure din industria auto sunt în principal rezultatul deficitului de semiconductori, precum şi alte dificultăţi, care sunt legate de pandemia de COVID-19 sau de lipsa componentelor şi a problemelor cu materiile prime", se arată în comunicatul Revoz.

În acest an compania se aşteaptă la o scădere a producţiei până la aproximativ 105.000 vehicule, de la 140.000 unităţi în 2020.

În ultimele luni, producătorii auto din întreaga lume au fost forţaţi să reducă ritmul producţiei din cauza problemelor în aprovizionare cu semiconductori. Odată cu revenirea cererii de consum, companiile auto trebuie să concureze cu alte industrii mari consumatoare de cipuri, precum calculatoarele personale, smartphone-uri şi obiecte conectate, care captează o mare parte din oferta de semiconductori.

În acest context, grupul Renault a fost nevoit să extindă, până la finele anului, perioadele în care activitatea celor trei uzine ale sale din Spania va fi parţial suspendată, din cauza problemelor globale de aprovizionare cu semiconductori. Un purtător de cuvânt de la Renault Spain a precizat că Renault intenţionează să oprească, până la 61 de zile, producţia la uzina de la Palencia, unde sunt asamblate modelele Kadjar şi Megane, şi până la 40 de zile producţia uzinei de la Valladolid, unde este produs crossover-ul Capture. De asemenea, activitatea la uzina de motoare de la Valladolid ar putea fi suspendată până la 17 zile.

Citește și: Toyota, Honda și Nissan s-au lovit de zidul chinezesc. Vânzările japonezilor, în cădere liberă

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Obligații noi pentru bănci față de clienții cu credite

Într-o mișcare care ar putea aduce un val de alinare...

Start-Up Nation. Condiții noi pentru cei care vor să aplice

Ministerul Economiei și Antreprenoriatului propune o...

Ahold Delhaize deschide un hub tech în București

Distribuitorul belgiano-olandez vrea să facă din...

Tesla propune o nouă mașină-minune. Cât mai repede posibil

Și ce dacă rezultatele financiare pe primul trimestru al...

Boeing va plăti în avans pentru a-și menține producția

Producătorul american de avioane Boeing va plăti un...

BNR: Câţi bani au românii în depozitele bancare

Banca Naţională a României a publicat cifrele privind...

ANOFM: Încep 139 de programe de formare profesională

139 programe de formare profesională vor începe în luna...


pixel