Topul vânzărilor de autoturisme din România. Ce mașini cumpără românii
Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Piața auto din România a avut o creștere continuă anul acesta în contrast cu evoluția din alte state europene
Piața auto din România a avut o creștere continuă anul acesta în contrast cu evoluția din alte state europene
Trei modele Dacia (Logan, Duster, Sandero), Renault Clio și Skoda Octavia sunt cele mai vândute cinci autoturisme noi în România în primele 10 luni, având împreună vânzări de 48.000 unități, reprezentând aproape 30% din piață, rezultă din datele APIA.

Top modele de mașini noi după numărul de unități vândute:

1. Dacia Logan: 17.793 unități

2. Dacia Duster: 10.827 unități

3. Dacia Sandero: 10.077 unități

4. Renault Clio: 5.143 unități

5. Skoda Octavia 4.576 unități

Piața auto din România a avut o creștere continuă anul acesta în contrast cu evoluția din alte state europene. În total, vânzările au depășit 167.400 unități, în creștere cu 9%. Din acestea, 144.406 sunt autoturisme care, pe ansamblul perioadei, înregistrează o creștere de 11,7% și 22.995 vehicule comerciale, acestea având o scădere de 3,5%.

Ce se întâmplă cu vânzările de autoturisme din România

În ceea ce privește autoturismele rulate (în marea lor majoritate nefiscalizate), în primele zece luni ale anului 2019 au fost înmatriculate 370.987 unități, cu 5,0% mai puține decât în 2018, având și o structură de vârstă îmbunătățită (cu scăderi importante pe segmentul celor mai vechi de 12 ani).

Top cele mai vândute autoturisme noi în primele 10 luni: 

1. Dacia: 44.773 unități (31,0% cota de piață, realizată pe volum în creștere cu 8,2% față de 2018);

2. Volkswagen: 12.538 unități (8,7% cota de piață și un volum în creștere cu 0,9% față de 2018);

3. Renault: 12.278 unități (8,5% din total piața și un volum în creștere cu 19,6%);

4. Skoda: 11.695 unități (8,1% cota de piață și un volum mai mare cu 4,8%);

5. Ford: 9.450 unități (6,5% cota de piață și un volum în creștere cu 21,0%).

Pe segmente, după primele 10 luni ale anului, este o evoluție mixtă: creșteri au fost înregistrate pe segmentele Sport (+50,8%), SUV (+24,1%), B (+12,8%), C (+6,1%), și scăderi pe F (-39,6%), D (-15,5%), A (-11,8%), E (-6,2%) și MPV (-4,0%).

Clasa SUV ar putea ocupa, în scurt timp, primul loc în preferințele clienților din România, în detrimentul Clasei C, care mulți ani a dominat acest top.

Top-ul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de către Dacia, cu 47.199 unități, urmată de către Volkswagen, cu 14.294 unități și Renault 13.895 unități. Dacia, cu 44.773 unități, conduce top-ul la categoria autoturisme, iar Ford (3.082 unități) pe cel de la vehicule comerciale ușoare.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

România are încă un aeroport la standarde Schengen

Lucrările de modernizare și extindere a Aeroportului...

BHP vrea să ”aprindă” întreaga industrie a cuprului

Anglo American a confirmat primirea unei oferte de...

EasyJet recrutează: Are nevoie de 1.000 de piloți

Compania aeriană britanică deschide un program de...

Drone militare: Producătorii modelelor folosite în conflicte

Modelele de drone și aplicațiile acestora s-au înmulțit...

Revolut a ajuns la 10.000 de angajați

Revolut, fintech-ul britanic cu peste 40 de milioane de...

Numărul muncitorilor filipinezi urmează să crească cu 50%

În cadrul primei ediții a Săptămânii Prieteniei...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel