Volkswagen își schimbă din nou directorul general
Autor: Matei Ion
Data publicării:
Fabrica Volkswagen Wolfsburg
Fabrica Volkswagen Wolfsburg
Grupul german Volkswagen AG l-a înlocuit luni pe Herbert Diess din funcţia de director general al brandului VW şi l-a instalat pe directorul operaţional Ralf Brandstaetter, pentru a conduce eforturile de reducere a costurilor la cele mai mari fabrici ale companiei din Germania, transmit DPA şi Reuters.

În prezent, Herbert Diess este director general al grupului german Volkswagen AG, iar după ce Brandstaetter îşi va prelua funcţia de la 1 iulie va avea o mai mare flexibilitate pentru a conduce restul companiei, care include branduri cum ar fi Audi, Bentley, Skoda, Lamborghini şi Porsche, au precizat oficialii Volkswagen.

Aceştia au informat că Diess va rămâne în continuare responsabil de automobilele de pasageri Volkswagen, iar în urma modificărilor din conducere va pleca şeful departamentului care se ocupă de achiziţii şi componente, Stefan Sommer.

Surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că schimbările din conducerea celui mai mare producător auto mondial vin în urma încercărilor lui Diess de a a-i convinge pe liderii de sindicat, care controlează nouă din cele 19 locuri din Consiliul de supervizare, să fie de acord cu reducerile de costuri din Germania.

Aceste reduceri au fost demarate de Diess pentru a susţine investiţiile de 34 miliarde de euro în vehiculele electrice şi autonome, precum şi investiţia de 50 de miliarde de euro pentru achiziţionarea de baterii pentru modelele electrice.

Volkswagen oferă o sumă consistentă pentru a ajunge la o înțelegere

Pe plan global, vânzările de maşini ar urma să scadă anul acesta cu 15% - 20%, a previzionat Volkswagen, în urma impactului pandemiei de coronavirus (COVID-19).

Profitul operaţional înainte de elementele speciale a scăzut în primul trimestru din 2020 la 0,9 miliarde de euro, de la 3,9 miliarde de euro în perioada similară din 2019. De asemenea, profitul atribuibil acţionarilor a înregistrat un declin de 86%, la 405 milioane de euro.

Vânzările au scăzut cu 8,3% în primele trei luni din acest an, la 55,1 miliarde de euro, în timp ce livrările grupului au înregistrat un recul de 23%, la două milioane de vehicule.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cât pierd companiile din cauza angajaţilor nefericiţi

Se spune că banii nu pot cumpăra fericirea, însă în...

Tranzacţie pe piaţa românească de software

Adnumus intermediază cu succes achiziția de către Eleco...

Modificare a Codului Muncii, în Senat. Schimbările propuse

A fost depusă la Senat o propunere legislativă pentru...

Proiect pentru creşterea contribuţiei la Pilonul II

A fost depusă la Senat o propunere legislativă privind...

Cine se află în spatele mărcii de pantofi Jacques Solovière?

Jacques Soloviere. Un nume care te duce cu gândul la un...

Legea ANL a suferit schimbări majore

Legea ANL a fost recent modificată substanțial.

Ora adevărului pentru patru din cei Șapte Magnifici

Tesla, Meta, Microsoft și Alphabet își vor publica,...

Rețeaua energetică a Ucrainei, mutilată

Sectorul energetic ucrainean a fost extrem de afectat în...

2023, an record pentru încălzirea oceanelor

Potrivit raportului Copernicus, temperatura medie a...

Bitcoin a efectuat a patra sa înjumătățire

Bitcoin și-a finalizat vineri "înjumătățirea", un...


pixel